Drobečková navigace

18.6.2021

NÁŠ ŠKOLNÍ VÝLET – JANSKÉ LÁZNĚ

18. - 20. ČERVNA 2021

A je to tady!!! Blíží se konec školního roku a k němu patří i velké poděkování naší třídní paní učitelce Andree Micherové. Ta pro nás vymyslela, pečlivě naplánovala a zorganizovala ještě s jiným pedagogickým dozorem školní výlet do Janských Lázní.

V pátek ráno jsme se všichni sešli v Opočně na náměstí, kam nás odvezli rodiče. Sbalené věci, batohy a větší zavazadla jsme postupně dávali do připraveného auta, což bylo fajn. Společně jsme pak nasedli do autobusu, který směřoval do Jaroměře. V Jaroměři jsme přestoupili do jiného autobusu, který pokračoval už přímo do Janských Lázní. Po asi 1,4 km klidné chůze jsme dorazili do cíle!!! Do krásné malebné chaty „Merlin“, která leží v klidné části známého střediska v Krkonoších, u lesa, blízko centra a lanovek. Lepší ubytování jsme si nemohli přát. Po krátkém odpočinku jsme vyrazili na bazén do areálu lesní plovárny Mladé Buky. Koupání bylo parádní, osvěžující, užili jsme si to. Z plovárny jsme se vrátili až k večeru kolem 19-té hodiny. To už nám majitel chaty „Merlin“, kterému jsme s radostí říkali „pane domácí“, připravil ohniště a příjemné posezení venku a my si tak mohli k večeři opéct špekáčky, klobásy, párky, každý podle chuti. Většina z nás dala přednost tradiční tábornické pochoutce, což je právě špekáček. Za naše „vzorné chování“ byla večerka až ve 23:00 hodin. Byl to pátek se vším všudy.

Sobota začínala ranním budíčkem kolem půl osmé. Snídaně se podávala v 8:00 hodin a byla opravdu pestrá a bohatá. Všichni jsme se do sytosti najedli, neboť nás čekal náročný výšlap na Černou horu. Vyrazili jsme. Cestou nás potěšilo nejen slunečné počasí, ale i scenérie vodopádů, které jsme tak často na cestě potkávali. Šli jsme Klausovým dolem, na jehož území se rozkládá Krkonošský národní park. Cesta byla náročná, namáhavá... Jednu chvíli se nám i zdálo, že závěrečný úsek nezvládneme. Nakonec jsme vrchol majestátní hory dobře zvládli a byl to opravdu krásný pocit. Byl to zážitek!!! Po chvilce odpočinku jsme pokračovali na rozhlednu Panorama, která se tyčí na samém vrcholu Černé hory. Dívali jsme se do kraje a kochali se krásou přírody. A pak už naše kroky směřovaly k osmimístné kabinové lanovce, která nás dopravila zpět dolů do Janských Lázní. Po návratu na chatu jsme zbytek dne strávili odpočinkem a volnými aktivitami. Hráli jsme různé hry a dobře se bavili. Ani tento den neměl chybu!!!

A už tu byla neděle a s ní i brzké vstávání. Opět výborná snídaně a naplánovaný výlet na Stezku korunami stromů, která se nachází v ochranném pásmu národního parku. Stezka byla naučná, netradiční a ukázala nám to, co jinak neuvidíme. Věž nás dostala až nad špičky nejvyšších stromů, které v okolí rostou. Všem se nám to moc líbilo. V poledne jsme se odměnili obědem v restauraci „Arnika“. Odpoledne jsme se všichni postupně pobalili, uklidili si pokoje a rozloučili se s majiteli chaty „Merlin“, kteří na nás byli po celou dobu pobytu moc milí. Pak už jsme jen čekali na příjezd rodičů.

Paní učitelko, děkujeme...za výlet, který jsme si společně moc užili a odnesli si z něj spoustu zážitků...Bylo to super!!! Na závěr bych Vám všem chtěl popřát za sebe i naši třídu 7.C krásné a pohodové prázdniny.