• kontakty

      • Speciální pedagog

         

        Kontakt:

        - Mgr. Jitka Vacková - email Jitka.Vackova@zsdobruska.cz, mobil 722 914 277

        - Mgr. Marcela Jirmanová - email: Marcela.Jirmanova@zsdobruska.cz

         

        PRACOVNÍ NÁPLŇ ŠKOLNÍHO SPECIÁLNÍHO PEDAGOGA

         

        Vyhledávání a podpora žáků s potřebami:

        Aktivně identifikuje žáky, kteří vyžadují speciální přístup – žáky se zdravotním postižením, s poruchami učení (SPU), zdravotně či sociálně znevýhodněné, mimořádně nadané a zařazuje je do vhodné péče.

        Účast na zápisech budoucích prvňáčků:

        Pomáhá zachytit potenciální potíže hned při nástupu do školy a zajistit potřebnou podporu již od začátku.

        Zaměření na rizikové skupiny:

        Identifikuje žáky, u nichž je riziko výskytu problémů, a zajišťuje další postup.

        Individuální práce se žáky s osobními problémy:

        Poskytuje podporu žákům, kteří se potýkají s osobními či emocionálními obtížemi, čímž pomáhá zlepšovat jejich celkovou školní zkušenost.

        Spolupráce s ostatními pedagogy:

        Úzce spolupracuje s třídními učiteli, výchovným poradcem a dalšími odborníky na škole, aby byla podpora pro žáky komplexní a efektivní.

        Příprava a vyhodnocování depistážních výsledků:

        Monitoruje a analyzuje výsledky testování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a podle nich navrhuje další kroky.

         

         

        DIAGNOSTIKA A INTERVENČNÍ ČINNOSTI

        Speciální pedagogická diagnostika přímo ve škole: Provádí odborné posouzení přímo v prostředí, kde žák tráví většinu času.

        Doporučování odborných vyšetření: Posuzuje závažnost potíží a podle potřeby doporučuje vyšetření u specializovaných pracovišť.

        Individuální a skupinová podpora: Pracuje s žáky jak během vyučování, tak mimo něj (reedukační činnosti) a zajišťuje tak komplexní přístup.

        Konzultace při tvorbě podpůrných plánů: Spolupracuje na vytváření Plánu pedagogické podpory či Individuálně vzdělávacího plánu, aby byly potřeby žáka maximálně naplněny.

        Úpravy školního prostředí a zajištění pomůcek: Přizpůsobuje prostředí školy, zajišťuje speciální pomůcky tak, aby byli žáci co nejvíce integrováni do běžného vzdělávání.

        Průběžná komunikace s rodiči: Informuje zákonné zástupce o postupu, pokrocích

        a zapojuje je do vzdělávacího procesu.

        Vyhodnocování účinnosti podpory: Pravidelně sleduje, jak podpora pomáhá, případně navrhuje další úpravy.

         

        METODICKÉ A KOORDINAČNÍ ČINNOSTI

        Metodická podpora učitelům: Poskytuje rady a postupy pedagogům, jak pracovat

        s žáky se speciálními potřebami.

        Pozorování přímo v hodinách: Účastní se výuky u žáků se zdravotním postižením, aby lépe pochopil jejich potřeby a navrhl efektivní způsoby podpory.

        Koordinace s odborníky: Spolupracuje s poradenskými zařízeními a dalšími institucemi (PPP, SPC, OSPOD) pro zajištění komplexní péče.

        Úzká spolupráce s vedením školy: Společně vytváří strategie a plány, které zajistí co nejlepší vzdělávací podmínky pro všechny žáky.