Takový slogan by se dal použít pro úterní „výměnnou akci“ mezi naší školou a ZŠ Pulickou v Dobrušce.
S radostí jsem přijala zprávu, že Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (CZVV) ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) připravilo nový projekt Přijímačky nanečisto, jehož cílem bylo umožnit uchazečům „zážitkovou“ situaci obdobnou vlastnímu konání přijímacích zkoušek. A protože máme v Dobrušce dvě základní školy, vedení obou škol se dohodlo, že si v ten den jejich žáci vyzkouší PZ u nás a naši u nich.
Žáci si tímto způsobem vyzkouší atmosféru skutečných přijímacích zkoušek, což jim pomůže snížit stres a nejistotu při ostré zkoušce. Když totiž žák ví, co ho čeká, snižuje se u něj míra stresu v zátěžové situaci, kterou přijímací zkoušky bezmála jsou. Je dokázáno, že v klidu nebo za menšího stresu lépe fungují kognitivní funkce – žák se lépe soustředí, učí novým věcem i si vybavuje věci již dříve naučené.
Měla jsem možnost včerejší zkušenost probrat se žákyněmi E. Dyntarovou a L. Pilařovou a zde jsou jejich poznatky:
- prostředí nám vyhovovalo,
- mrzelo nás, že příjemná paní učitelka se nám nepředstavila
- podrobně nám byl vysvětlen postup, jak máme pracovat
Děvčata byla ráda za nabytou zkušenost, tudíž už vědí, co je v dubnu čeká a mohou se na to připravit. Zároveň je zaskočila skutečnost, že matematika byla velmi těžká, ale český jazyk pro ty, kteří se učí, byl zvládnutelný
I. Průšová